Besöksstatistik: så mäter vi

Från Riksipedia

(Skillnad mellan versioner)
Hoppa till: navigering, sök
Rad 4: Rad 4:
* Antal sidvisningar (hur många gånger någon av hemsidans sidor visats för någon besökare under tidsperioden)
* Antal sidvisningar (hur många gånger någon av hemsidans sidor visats för någon besökare under tidsperioden)
* Sidor/besök (hur många sidor den genomsnittlige beökaren besökt under tidsperioden)
* Sidor/besök (hur många sidor den genomsnittlige beökaren besökt under tidsperioden)
-
* Genomsnittlig tid på webbplats (hur lång tid besöket på hemsidan varade under tidsperioden) <br /><br /> <b>Hur kan jag ta del av besöksstatistiken för min förenings hemsida?</b><br /><br />
+
* Genomsnittlig tid på webbplats (hur lång tid besöket på hemsidan varade under tidsperioden) <br /><br />
 +
<b>Hur kan jag ta del av besöksstatistiken för min förenings hemsida?</b><br /><br />

Versionen från 8 december 2011 kl. 10.58

Vi mäter besöksstatistiken på teaterföreningarnas hemsidor med hjälp av verktyget Google Analytics. Läs mer om Google Analytics på Wikipedia.

När man vill titta på besöksstatistik så mäter man alltid en bestämd tidsperiod, vanligtvis per kalendermånad eller per vecka. Med hjälp av Google Analytics kan vi bland annat få reda på följande:

Hur kan jag ta del av besöksstatistiken för min förenings hemsida?


Skicka ett mejl till webmaster@riksteatern.se och berätta vilken förening du representerar så ser vi till att du varje månad via e-post får en sammanställning av den senaste månadens besöksstatistik.


Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Om Riksteatern
Föreningsarbete
Arrangemanget
Synas och höras
Biografier & Teaterlexikon
Handböcker
Verktygslåda