Besöksstatistik: så mäter vi
Från Riksipedia
Version från den 24 januari 2012 kl. 14.20 av Henrik.broman@riksteatern.se (Diskussion | bidrag)
Vi mäter besöksstatistiken på teaterföreningarnas hemsidor med hjälp av verktyget Google Analytics. Läs mer om
Google Analytics på Wikipedia.
När man vill titta på besöksstatistik så mäter man alltid en bestämd tidsperiod, vanligtvis per kalendermånad eller per vecka. Med hjälp av Google Analytics kan vi bland annat få reda på följande:
- Besök (hur många gånger någon varit inne och besökt hemsidan under tidsperioden)
- Antal sidvisningar (hur många gånger någon av hemsidans sidor visats för någon besökare under tidsperioden)
- Sidor/besök (hur många sidor den genomsnittlige beökaren besökt under tidsperioden)
- Genomsnittlig tid på webbplats (hur lång tid besöket på hemsidan varade under tidsperioden)
Hur kan jag ta del av besöksstatistiken för min förenings hemsida?
Skicka ett mejl till webmaster@riksteatern.se och berätta vilken förening du representerar så ser vi till att du varje månad via e-post får en sammanställning av den senaste månadens besöksstatistik.
[Besöksstatistik_-_uppföljning_och_analys]