Checklista för marknadsföring på webben

Från Riksipedia

(Skillnad mellan versioner)
Hoppa till: navigering, sök
 
(3 mellanliggande versioner visas inte.)
Rad 7: Rad 7:
* Plusnivå
* Plusnivå
*# Lägg till några egna sidor med grundläggande information som t.ex. Om föreningen, Medlemsförmåner och Styrelseinformation. Läs mer: [[Skapa sidor i webbhotellet]]
*# Lägg till några egna sidor med grundläggande information som t.ex. Om föreningen, Medlemsförmåner och Styrelseinformation. Läs mer: [[Skapa sidor i webbhotellet]]
-
*# Lägg till en sida om den aktuella säsongens repertoar. Berätta personligt om repertoarens styrkor. Öppna för kommentarer om ni vill få feedback. Läs mer: [[Hantera kommentarer i webbhotellet]]  
+
*# Lägg till en sida om den aktuella säsongens repertoar. Berätta personligt om repertoarens styrkor, t.ex. i krönikeform. Öppna för kommentarer om ni vill få feedback. Läs mer: [[Hantera kommentarer i webbhotellet]]  
-
*# Lägg till länkar till samarbetspartners och andra föreningar i er närhet. Läs mer: [[Lägg till länklista i webbhotellet]]
+
*# Lägg till länkar till samarbetspartners och andra föreningar i er närhet. Glöm inte att be de ni länkar till att bjuda tillbaka genom att länka till er! Läs mer: [[Lägg till länklista i webbhotellet]]
* Supernivå
* Supernivå
-
*# Börja blogga! Skapa en bloggsida och gör löpande inlägg i bloggen.
+
*# Börja blogga! Skapa en bloggsida och gör löpande inlägg i bloggen. Läs mer: [[Aktivera blogg]] och [[Skriva blogginlägg]].
*# Följ upp kommentarer på blogginläggen, skapa på så sätt interaktion med besökarna.
*# Följ upp kommentarer på blogginläggen, skapa på så sätt interaktion med besökarna.
-
*# Lägg till länk till er Facebooksida.
+
*# Lägg till länk till er Facebooksida. [[Facebook: Skapa en Facebooksida för teaterföreningen]]
*# Följ upp era webbaktiviteter. Ta del av besöksstatistiken och lär er mer om vad som lockar fler besökare till er hemsida. Läs mer: [[Besöksstatistik - så mäter vi]]  <br /><br />
*# Följ upp era webbaktiviteter. Ta del av besöksstatistiken och lär er mer om vad som lockar fler besökare till er hemsida. Läs mer: [[Besöksstatistik - så mäter vi]]  <br /><br />
'''Facebook'''<br /> Att finnas på Facebook är bra. Cirka 50% av svenskarna är med på Facebook. Om er förening har en sida på Facebook så kan medlemmar och publik enkelt följa vad som händer.
'''Facebook'''<br /> Att finnas på Facebook är bra. Cirka 50% av svenskarna är med på Facebook. Om er förening har en sida på Facebook så kan medlemmar och publik enkelt följa vad som händer.
<br /><br />'''E-postmarknadsföring'''<br />Använd möjligheten att skicka e-post till era medlemmar. Samla in publikens e-postadresser i samband med arrangemang. På så sätt kan ni enkelt kommunicera med medlemmar och publik och förutom att skicka information om kommande arrangemang även meddela att ni finns på Facebook och har en hemsida. Läs mer: [[Hämta och anpassa medlemmarnas e-postadresser till e-postutskick]], [[Bifoga bild i e-postmeddelanden]]
<br /><br />'''E-postmarknadsföring'''<br />Använd möjligheten att skicka e-post till era medlemmar. Samla in publikens e-postadresser i samband med arrangemang. På så sätt kan ni enkelt kommunicera med medlemmar och publik och förutom att skicka information om kommande arrangemang även meddela att ni finns på Facebook och har en hemsida. Läs mer: [[Hämta och anpassa medlemmarnas e-postadresser till e-postutskick]], [[Bifoga bild i e-postmeddelanden]]
<br /><br />[[category:Webbhandbok]][[category:Blogghandbok]]
<br /><br />[[category:Webbhandbok]][[category:Blogghandbok]]

Nuvarande version från 26 oktober 2012 kl. 09.38

Egen hemsida
Alla föreningar har en egen hemsida hos Riksteaterns webbhotell. Adressen är *ortsnamn*.riksteatern.se. På den visas automatiskt en presentationstext, de arrangemang som registrerats via TF-sidorna samt kontaktuppgifter. Utöver detta kan varje förening administrera sin egen hemsida och därmed anpassa utseendet, lägga till egna sidor och blogga.

Facebook
Att finnas på Facebook är bra. Cirka 50% av svenskarna är med på Facebook. Om er förening har en sida på Facebook så kan medlemmar och publik enkelt följa vad som händer.

E-postmarknadsföring
Använd möjligheten att skicka e-post till era medlemmar. Samla in publikens e-postadresser i samband med arrangemang. På så sätt kan ni enkelt kommunicera med medlemmar och publik och förutom att skicka information om kommande arrangemang även meddela att ni finns på Facebook och har en hemsida. Läs mer: Hämta och anpassa medlemmarnas e-postadresser till e-postutskick, Bifoga bild i e-postmeddelanden

Personliga verktyg
Namnrymder
Varianter
Åtgärder
Om Riksteatern
Föreningsarbete
Arrangemanget
Synas och höras
Biografier & Teaterlexikon
Handböcker
Verktygslåda